mintandm

21 januari 2018

Geen reacties

Home Blog Trouwceremonie

Zo maak je je trouwceremonie persoonlijk. Het zit ‘m in de details!

Zo maak je je trouwceremonie persoonlijk. Het zit ‘m in de details!

Het zit ‘m in de details. Een trouwceremonie wordt persoonlijker als je details toevoegt die helemaal jullie zijn.

Omdat trouwen één van de leukste dingen ever is die je in je leven zal doen, wil je dat je trouwdag een heel bijzondere dag wordt. Eentje waar niet alleen jij en je aanstaande met plezier aan terug denken, maar die ook voor jullie gasten een onvergetelijke ervaring is.

Die vlieger gaat ook op voor de trouwceremonie: als jullie met zorg de details kiezen, wordt ook de trouwplechtigheid eentje met een gouden randje. Hier zijn alvast een paar ideetjes van onze ceremoniespreker.

Maak een grootse entree

Maak jullie opwachting in een bijzonder vervoermiddel: een arrenslee, een bakfiets, een tuktuk of de klassieke open koets.

Wij zagen al tot twee keer toe een bruidspaar hun entree maken met een bootje, heel sfeervol en een grote verrassing voor jullie gasten!

En een memorabele exit

Met rijst gooien mag bijna nergens meer. Ook op feestlocaties zien ze het niet graag gebeuren, omwille van de poets achteraf (het zou naar verluidt ook erg slecht zijn voor onze gevederde vrienden).

  • Schrijf je in voor onze mailinglijst en krijg een GRATIS vierdaagse mini-cursus via e-mail!

    * graag invullen




    Geen nood, andere en leukere ideeën: laat je gasten je uitzwaaien met sterretjes, organiseer een vuurwerkshow (wel even navragen bij de gemeente en de brandweer of dit mag!) of zorg dat jullie op een spectaculaire manier worden opgehaald aan de ceremonielocatie: door een helicopter of door een heteluchtballon.

    Boeketalternatieven

    Heb je bruidsmeisjes die eens iets anders willen dan het traditionele bruidsboeketje? Denk dan aan polscorsages, parasols, pluimen, waaiers of lantaarns!
    Ook heel tof, want een rage op Pinterest: de ringdrager die aan ‘ring security’ doet. Compleet met afgesloten kistje en de bijpassende sleutels.

    Overigens werden de ringen ook al gebracht door honden en zelfs een kat!

    Leestip: Wat met de kinderen tijdens de trouwceremonie? Ik wil kinderen graag betrekken bij onze trouwceremonie, maar hoe?

    Matchmaker

    Kennen de gasten van de ceremonie elkaar niet? Probeer dan iedereen voor de grote dag een keertje bij elkaar te krijgen op een gezellige avond vol pre-wedding fun. Of geef hen op het moment zelf naamkaartjes, om op te spelden, zodat ze weten naast wie ze zitten.

    Onze ceremoniespreker kent een aantal leuke truukjes om de mensen elkaar te leren kennen tijdens de trouwceremonie. Vraag er naar, als je door ons je trouwceremonie laat schrijven.

    Programmaboekjes

    Programmaboekjes hebben één groot nadeel: ze leiden de aandacht van de gasten af van wat er voor hun neus gebeurt. Veel bruidsparen kiezen daarom voor een beknopt overzicht van de plechtigheid op bijvoorbeeld koeltewaaiers.

    In dit artikel zie je er een voorbeeld van.

    Zorg voor comfort

    Bedenk goed wat jullie gasten nodig hebben tijdens de trouwceremonie.

    Trouw je buiten? Dekentjes en omslagdoeken tegen de kou, parasols, flesjes water en waaiers als het heel erg warm is.

    Wist je bovendien dat als je je gasten op balen hooi laat zitten, deze enorm prikken? Leg daarom schapenvelletjes of dikke dekens onder de billen van je genodigden.

    Wandel door memory lane

    Een geweldige ‘binnenkomer’ als je gasten de ceremonielocatie betreden – de memory lane. Reserveer een plekje, zoals de entree of het pad van de ceremonie naar de receptie voor een galerij met foto’s van jullie familieband of jullie vriendschap.

    Terug naar je roots

    Heeft één van jullie of allebei buitenlandse roots? Laat die dan een rol spelen tijdens jullie trouwceremonie. Huur een traditionele dansgroep of koor uit dat land, maak jullie programmaboekjes op in de nationale kleuren of serveer een inheems hapje tijdens de ceremonie – eentje dat geluk en voorspoed betekent of zoiets.

    Wegwijzer

    Zet een wegwijzer naar de plaats van de trouwplechtigheid. Met houten plankjes of krijtborden geraakt niemand de weg kwijt en is iedereen op tijd om jullie je ja-woord te zien geven.

    Bijzondere bloemenmeisjes

    Vraag de oma’s om met de bloemen te strooien. Zo betrek je hen bij wat het meest belangrijke deel van de trouwdag is!

    Fijn dichtbij

    Verander de opstelling tijdens de ceremonie zo dat jullie gasten in een cirkel om jullie heen zitten. Zo zijn jullie beter zichtbaar, voelt iedereen zich meer betrokken en je schept een heel speciale, intieme sfeer.

    Wij schrijven jouw trouwceremonie en kunnen adviseren om er hele mooie details aan toe te voegen. Contacteer ons snel voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

  • Wat is het verschil tussen een ceremoniespreker en een ceremoniemeester?
    Hoe zelf een trouwceremonie schrijven: 4 dingen die je helpen met het creëren van je Mooiste Moment